zaterdag, juli 14, 2007

google zoekt en vindt soms foto's, deel 1

Tekst laten zoeken door Google is makkelijker dan foto's, althans dat is mijn ervaring tot nu toe. Nou kan ik wel foto's laten zoeken door Google alleen (nog) niet die van mij. Daar ben ik mee aan de gang gegaan en de tijd zal leren of ik de juiste stappen heb gezet. Voor andere onwetenden hier even stapsgewijs de handelingen. Allereerst moet de url van je blog toegevoegd zijn aan Google.(Submit your content to google) Is dit gebeurd dan ga je naar de pagina waar de statistieken van je weblog of site vermeld staan. Klik aan; (helemaal links onderaan) 'Enhanced image service' Op de volgende pagina zeg je OK voor 'I would like to enable enhanced image search on my site........Dat was simpel. Om het allemaal te optimaliseren kun je meedoen aan Google image labeler. Ik doe dit niet omdat ik van de uitleg heel weinig begrijp! Bovendien vind ik dat Google niet moet zeuren en gewoon foto's moet kunnen zoeken zonder allerlei gedoe er omheen. Tot nu toe kan een kind de was doen. In deel 2 ga ik verder met het beschrijven van de codes die je aan de eigenschappen van de foto moet toevoegen. Echt noodzaak anders worden ze nooit gevonden...