donderdag, juli 19, 2007

Ginkelse Heide Ede

Zuid Ginkel Ede

zwarte kraai op paal

schaapskooi Ginkelse hei Ede

achter de wolken schijnt de zon

wandeling de schaapskooiroute

schaapskooien Ginkelse heide Ede
schaapskooi Ginkelse heide Ede

Gelukkig hebben we vandaag nog een zonnige dag; vanaf morgen wordt het iets kouder en wispelturiger. Daarom heb ik vandaag nog maar een wandeling gemaakt en wel op de Zuid Ginkel in Ede. Uiteraard was Kyra ook van de partij.
De auto had ik bij de schaapskooi gezet. Van hieruit begonnen wij aan de 'schaapskooiwandeling' Deze wandeling is niet zo lang dus heb ik de route iets verlengd door nog een stuk in het aangrenzende bos van de Zuid Ginkel te wandelen.
Het was mooi fotoweer. Prachtige wolken staken af tegen een helder blauwe lucht. Al snel zag ik een zwarte kraai die uitgebreid zijn veren schoonmaakte en ondertussen aan 'paalzitten' deed. Toen hij mij zag stopte hij met de verenschoonmaak en hield mij goed in de gaten.
De schaapskudde heb ik helaas niet gezien. Wel een paar schapen die graasden in een weitje. Ik moest gelijk denken aan het nieuwsbericht dat ik gisteren op internet las.
Een of andere onverlaat had een schaap overgoten met brandbare vloeistof en in brand gestoken. Het schaap zal waarschijnlijk ingeslapen moeten worden aangezien het zwaargewond was. Wat lopen er toch zieke figuren rond!