zondag, juli 08, 2007

Een wild zwijn

wandelingen door de natuur; wild zwijn
wandelingen door de natuur; wild zwijn schrikt
wild zwijn in de Roekel
Vanmiddag heb ik voor de eerste keer in mijn leven een wild zwijn gefotografeerd. Niet dat ik nog nooit een wild zwijn was tegengekomen, vaak zat, maar dan had ik nooit mijn camera bij me. Vanmiddag dus wel!
Het was een erg leuke bezigheid en ik heb er echt de tijd voor genomen. Ik stond namelijk veilig achter een hek waar ik doorheen had willen gaan voor een wandeling op het bospad waar het zwijn stond. Kyra maakte mij, door hevig gegrom, duidelijk dat er iets was. Zo zag ik het zwijn voordat wij door het hek liepen. Gelukkig maar, want ik geloof niet dat ik of Kyra echt partij zijn voor zo'n spierbonk. Het zwijn liet zich ook niet storen en kuierde wat rond, ondertussen met zijn gigantische neus (jee, wat een toeter!)in de aarde wroetend. Af en toe keek hij op want hij had mij natuurlijk wel gezien.