woensdag, juli 11, 2007

bezoekers aantrekken op je weblog

Dit is een onderwerp waar veel over geschreven wordt. 'The fastest way to build traffic etc. etc." Op de weblog van DoshDosh komt dit onderwerp regelmatig en erg uitvoerig aan de orde. Deze blog geeft overigens wel aardige tips voor hen die geld willen verdienen met het schrijven van een weblog. Ook op mijn favoriete weblog Betablogger voor Dummies wordt regelmatig geschreven over hoe je bezoekers kunt aantrekken op je weblog, hoe je je weblog bekend maakt bij de zoekmachines. Je wilt niet alleen bezoekers maar je wilt ook dat er naar je weblog gelinkt wordt. Want dit is, zo zegt DoshDosh, absoluut een voorwaarde om Google en andere zoekmachines te laten weten dat jouw weblog bestaat en bovendien ook nog belangrijk is. Nou ik heb hierover mijn twijfels. Ik denk dat het belangrijkste is dat je regelmatig, het liefst iedere dag, een stukje produceert voor je weblog. Na publicatie 'ping' je dit naar de grote zoekmachines en veel meer hoef je niet te doen. Ik heb gemerkt dat als ik alleen in het weekend schrijf het bezoekersaantal drastisch afneemt (Google Analytics houdt dit voor mij in de gaten)en google zelf ook niet meer zo vlot is in het zoeken maar vooral vinden van onderwerpen uit mijn blog. Nu schrijf ik sinds enige tijd weer dagelijks met als gevolg veel meer bezoekers en regelmatig sta ik bij google of technorati, na intypen zoekterm, op de 1e pagina, soms zelfs helemaal bovenaan. Mooi toch. Het enige dat ik hiervoor doe is: regelmatig schrijven.