woensdag, november 07, 2007

Web 2.0

Regelmatig kom ik de term web 2.0 tegen. Eigenlijk weet ik niet wat hiermee bedoeld wordt. Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben met internet en het web. Ik ben gaan kijken op Wikipedia. Hier lees ik dat web 2.0 verwijst naar de 'tweede fase in de ontwikkeling van het world wide web' Als ik het goed begrijp ontstaat er in plaats van de vele afzonderlijke websites een soort platform van interactieve sites die als kenmerk hebben dat ze ontworpen zijn met een techniek die Ajax heet. Voorbeelden van typische web 2.0 sites zijn Google mail, youtube, Myspace, Flickr en google maps. Informatie delen via het web en samenwerken. Er komt verder geen programma of software aan te pas. Je browser doet het werk. De trend is om je hele hebben en houwen op het web te presenteren. De wereld wordt een grote sociale familie, ongeveer zoals de Tros het graag ziet. Ik weet nog niet of ik mee doe. Ik houd niet zo van dat massale...