zaterdag, november 10, 2007

vastzitten in de modder

Koningsmantel

Kastanjeboleet

Koningsmantel op stronk

heel nodig

schapen op oude vuilnisbelt Wekerom

vast in de modder

hulp onderweg

Vanmiddag toch nog maar even met Kyra naar het bos geweest. Na de vele regen van vanmorgen kwam na de middag het zonnetje tussen de wolken door. Op dit tijdstip was ik net begonnen aan een wandeling op landgoed de Valouwe. De meeste paddenstoelen zijn inmiddels al weer vergaan dus ik was blij toen ik op een fraaie Koningsmantel en een Kastanjeboleet stuitte. Vanuit de Valouwe ben ik de Edese weg overgestoken en langs het Wekeromse Zand gelopen. Er graast momenteel een kudde schapen op de oude vuilnisbelt en die wilde ik fotograferen.
Inmiddels begon het weer te druppen en ik besloot langs het Wekeromse Zand op te rijden om uiteindelijk op de Vijfsprongweg uit te komen. Dit was geen goed idee. Ik kwam een heel eind maar toen ik een grote plas wilde omzeilen en hiertoe het zandpad verliet om over de aangrenzende akker te rijden, boorden mijn voorwielen zich in de modder en kwam ik vast te zitten. Gelukkig had ik mijn mobiel bij mij en kon ik de hulptroepen waarschuwen. Vlug hierna zag ik een bekende groene auto mijn richting uit komen waarin een hulpverlener zat die niet erg vrolijk keek. Lostrekken bleek niet mogelijk, los duwen wel...