dinsdag, november 27, 2007

ochtendgloren op de boerderij

ochtendlicht

Het mooiste gedeelte van de dag is voor mij de vroege ochtend. Eerst een lekkere bak koffie en dan naar buiten om de paarden te voeren. Als ik de staldeur open dan staat Sandor al op me te wachten. Zijn fluweelzachte neus steekt hij onder de balk door om mij te begroeten. Eerst krijgen ze hooi zodat de stofwisseling op gang komt. Ondertussen mest ik vast uit en dan gaat het voer in de bakken. Brok, kruidenmuesli, een appel of wat penen en een scheutje zonnebloemolie. Het smaakt altijd. Smaakt het niet en wil een van de paarden niet eten dan kan ik er bijna wel zeker van zijn dat er iets aan de hand is. Buikpijn, kiespijn of gewoon niet lekker. In de gaten houden!
Toen ik vanmorgen terug liep naar de achterdeur keek ik naar links en zag een prachtige lucht. Camera gepakt en bijgaand het resultaat.

goede morgen duif