zaterdag, maart 31, 2007

Leersumse Veld

Gisterenmiddag heb ik een paardrijtocht gemaakt in het Leersumse Veld. Het Leersumse veld is een gebied van 500 ha dat onderdeel is van de Utrechtse Heuvelrug. (boven Leersum, Amerongen tot aan de A12) Sinds oktober 2003 heeft dit uitgestrekte gebied de status van Nationaal Park. Ik heb mijn ogen uitgekeken en vond het erg verfrissend om voor de verandering eens buiten de grenzen van de Hoge Veluwe een natuurgebied te bekijken. En wat is er nu mooier dan dit vanaf de rug van een paard te doen. Op de tocht van 1,5 uur ben ik 3 reeën op afstand van zo'n 10 meter gepasseerd. Ze stonden als standbeelden naar mij te kijken maar liepen niet weg, ze zagen en roken vooral de paarden die ze niet als bedreigend ervaren. Na een drukke week was deze tocht net wat ik nodig had om bij te komen en te ontspannen.