donderdag, maart 08, 2007

Begraafplaatsen kampen met milieuverontreiniging

Vandaag las ik dat begraafplaatsen te kampen hebben met toenemende milieuverontreiniging. Ik dacht natuurlijk gelijk aan luchtverontreiniging en stankoverlast. Ik zat er helemaal naast. Het schijnt zo te zijn dat nabestaanden steeds vaker de GSM van de overledene en iPods in de lijkkist leggen omdat ze vinden dat deze zaken bij de overledene horen. Inmiddels schijnt dit een groot probleem te zijn. Elektronica is zeer schadelijk voor het milieu. Ik vraag me wel af hoe mensen op het idee komen. Misschien hopen ze dat de vers overledene toch nog even contact opneemt met het thuisfront. 'Ja het gaat goed met mij, lekker rustig hier onder de grond, beetje fris misschien, maar verder goed uit te houden. Nou groetjes hè!...'