vrijdag, juni 13, 2008

Oud Reemsterhei

Even voorbij restaurant de Planken Wambuis ben ik, over de rijksweg, linksaf het bos ingegaan. Over het wildrooster weer links en langs de vele bosbessenstruikjes, waar al bosbessen aanzitten, richting Oud Reemsterhei. Hier ben ik omheen gelopen. Heb weer wild gezien en heel in de verte een stel raven. Raaf

De 'geleerden' zijn het erover eens dat de vogel op de foto naar alle waarschijnlijkheid een jonge raaf is. Dit vooral vw. de enorme borstel op zijn grote snavel. Helaas is de staart niet te zien, zijn geluid niet te horen en over zijn bewegingen is ook weinig te zeggen. Dit zou de determinatie een stuk makkelijker maken. We houden het gewoon op een raaf. Prachtige vogel. Behoort tot de kraaiachtigen. Is een alleseter. Hij eet graag dierlijke kadavers maar een vruchtje of wat zaden gaan er ook wel in. Volgens een oud bijgeloof zouden raven ongeluk brengen. Ik geloof er niets van, maar mocht het onheil toeslaan dan stel ik mijn mening misschien wel bij...

Bosbes

kevertje



Kyra op Oud Reemsterhei

waterput Oud Reemsterheid