zondag, januari 20, 2008

De Valouwe op een regenachtige zondag

tak boven water


hebbes!

Wat een verschrikkelijk weer dit weekend. Gelukkig is het vandaag toch iets droger zodat ik lekker naar buiten kon voor een wandeling. Ik bleef veiligheidshalve dicht bij huis, zodat ik in geval van verslechterde weersomstandigheden, zo weer thuis zou zijn. Dus koos ik voor landgoed De Valouwe,(onze achtertuin zeg maar) sinds 1920 in bezit van de familie Schlimmer. Wijlen heer Schlimmer kocht het gebied waar hij ongestoord wilde paardrijden en jagen. Het omvatte toen voornamelijk zandgrond met wat grove dennen. Dhr. Schlimmer plantte er bomen en bij zijn overlijden ging het landgoed naar zijn 2 zonen en dochter. De huidige familie zet de paarden-traditie voort. Jaarlijks worden hier de internationale cross paardenwedstrijden (Horse Trials Ede)Horse Trail Valouwe gehouden en regelmatig kom ik iemand van de familie tegen, meestal te paard en word ik vriendelijk berispt vanwege de loslopende hond. Ach, als het hier bij blijft...

Kyra is iets op het spoor

poel op landgoed de Valouwe