donderdag, januari 04, 2007

afvalwandeling

wandelingen door de natuur; afval lozen wandelingen door de natuur; afval lozen afval lozen afval lozen afval lozen Zoals enthousiaste medewandelaars wel zullen weten bestaan er verschillende soorten wandelingen. Zo zijn er NS wandelingen, stadswandelingen, architectuurwandelingen en ik heb vandaag, geheel ongepland trouwens, een afvalwandeling gemaakt. Ik keek mijn ogen uit naar al die prachtige(!) verschillende soorten van afval die ik op mijn route tegenkwam. Kijk maar eens naar de foto's die ik gemaakt heb in Hoenderloo. (gelegen aan de ingang van het Nat. park De Hoge Veluwe en de thuisbasis van het fjordenstamboek) Kyra en ik vroegen ons wel af wat de mensen toch bezielt om hun afval in de natuur te dumpen. Komen die mensen naar de natuur om hun afval weg te gooien en vervolgens een mooie wandeling te maken? Of komen ze stiekem in het donker en doen ze de achterklep van de auto open om vervolgens hun troep te dumpen in het bos? Onder het motto: "zo, daar ben ik mooi van af!" Wat de beweegredenen ook zijn; ik vind het onbegrijpelijk en bovendien getuigen van veel domheid om van onze mooie bossen bewust een afvalstortplaats te maken. Wel eens van een Kliko gehoord of van het gemeentelijk afvalbedrijf?? Hier kan men zijn afval lozen.