zondag, november 11, 2012

De Blauwe Kamer

Vandaag beloofde het een mooie dag te worden zodat ik eens flink kon gaan stoeien met mijn nieuwe Canon powershot SX230 HS. Jos nam Kyra mee dus ging ik naar het natuurgebied de Blauwe Kamer, waar de hond niet welkom is, dus dat kwam goed uit.

Ik ben redelijk tevreden over de gemaakte foto’s; sommige hadden zich iets te veel aangepast aan de omgeving want door een verkeerde ‘white balance’ instelling waren ze te blauw. Maar dat waren er een paar en ik weet wat ik verkeerd gedaan heb.

Het gebied zelf is prachtig gelegen aan de Nederrijn en dankzij regelmatige overstromingen van deze rivier vol met bijzondere planten en dieren. Er is een prachtige vogelkijkhut met uitzicht over het vogelrustgebied.Bl K

Verder lopen er veel Koniks paarden en halfwilde Galloways runderen. Dit is ook de reden dat er geen honden mee mogen. Konik paarden in de Blauwe Kamer

ganzen in de vlucht

natuurgebied Bl Kamer

het pondje over de Nederrijn richting Opheusden