zaterdag, januari 29, 2011

‘The paintings’

‘with us in the nature’

(‘US’ zijn Gilbert & George)

Al eerder liet ik weten dat het Kröller Müller museum ‘the paintings’ van het Engelse kunstenaarsduo Gilbert & George gekocht heeft. Vandaag zag ik kans om een bezoek aan het museum te brengen en heb het kunstwerk kunnen bekijken.

Nou, heel aardig hoor, dat moet gezegd worden. Ik houd van natuur en van olieverf en dat komt goed uit. In 1970 hebben de heren Gilbert & George zich uitgebreid laten fotograferen in de natuur op het Engelse platteland en de foto’s zijn het uitgangspunt geworden van de zes triptieken ofwel drieluiken.

Of ik er 2,5 miljoen euro voor over zou hebben? Neen, dat zeker niet, maar over smaak valt niet te twisten. Oordeel zelf…

 

the paintings 1 Kröller Müller

the paintings 2 Kröller Müller

the paintings 3 Kröller Müller

the paintings 4 Kröller Müller

The Paintings Kröller Müller

De laatste drieluik blijft een verrassing voor hen die zelf willen gaan kijken. Ik kan nu alvast verklappen dat er veel ‘groen’ in voorkomt…