vrijdag, oktober 22, 2010

Panasonic DMC TZ8

Helaas begon mijn Canon Powershot de geest te geven. Dus ging ik op zoek naar een nieuwe compact camera. De spiegelreflex blijft toch vaak thuis (is mij gebleken) omdat ik meestal behoefte heb aan beweging en dan slechts voor uitzonderlijke omstandigheden (opeens komt er een leeuw uit het struikgewas) een camera op zak wil hebben die niet te veel mag wegen.

Ik heb testen gelezen, reviews doorgespit, prijskaartjes vergeleken en uiteindelijk bovenstaande Panasonic camera aangeschaft. De camera slaagde in de testen met vlag en wimpel. Nu bij mij nog!

Ik heb er nog wat moeite mee. Sommige foto’s zijn net aquarel schilderijtjes.  stukje Kukel Het ruisfilter zeker, te hoge ISO of zo. Wat het ook moge wezen, ik doe vast iets niet goed. 

Waar ik blij mee ben is de 12x optische zoom. Dit stiertje stond hééééél ver weg ergens op de Planken Wambuis. Zou je zo niet zeggen toch! Planken Wambuis