woensdag, juli 16, 2008

Hoornaar

Hoornaar met bolletje in de bek Hoornaar met stuk riet van het dak Even rustig met een glaasje en een boek buiten zitten is op dit moment af te raden. Hoornaars hebben een nest gemaakt onder ons rieten dak net boven het dakraam. Het is een drukte van jewelste, het lijkt wel uitverkoop. Ze vliegen af en aan met voedsel, stukken riet en bolletjes lekkers in het bekkie. Dan kruipen ze het dak in om even later weer weg te vliegen. De Hoornaar is groter dan de wesp maar minder agressief. Hij is niet zo dol op zoetigheid als wespen maar hij lust wel graag een insect of Libelle. Ik las dat je je niet binnen een straal van 5 m van het nest moet ophouden want dan kunnen de beestjes wel eens kwaad worden. Nou, dat wil ik koste wat kost vermijden dus zoek ik tijdelijk een andere plek om te zitten. Hoe triest ik het ook vind; morgenvroeg wordt het nest weggehaald... even wat opdrukoefeningen doen ik heb je in de gaten gezellig onderonsje!