dinsdag, mei 13, 2008

Adder

In november van vorig jaar schreef ik dat staatsbosbeheer de bezoekers van het Loobos te Kootwijk waarschuwde voor adders.

adders in het Loobos

Het pamflet was voor de winter weer weggehaald omdat de adders een winterslaap houden.
Afgelopen weekend was ik op een avond met Jos en Kyra in het Loobos. We hadden net het paadje om het water gekozen toen ik vanuit mijn ooghoek iets zag bewegen. En ja hoor, een heuse adder. De eerste, althans in mijn leven. Er moest snel gehandeld worden en Jos had de camera. De slang had niet zo'n beste stemming want hij siste bepaald niet vriendelijk tegen ons. Jos riep opeens kwaad dat zijn camera het niet deed en hij wilde hem bijna in het water gooien toen we zagen dat de dop nog op de lens zat. Tja, ik jutte hem ook wel een beetje op want die slang moest toch echt vereeuwigd worden en stilzitten deed hij niet. Gelukt...

giftige adder Loobos Kootwijk

adder