donderdag, september 14, 2006

BOURGOGNE

Overmorgen gaan we eindelijk op vakantie. Enerzijds is het leuk om laat in het jaar op vakantie te gaan (iedereen is al weer aan het werk) anderzijds voelt het alsof je helemaal geen vakantie hebt want jij bent gewoon druk als iedereen vakantie heeft. We hebben een "gite" gehuurd in het regionale natuurpark "du Morvan." Dit is een uitgestrekt, beschermd natuurgebied dat zich kenmerkt door pure schoonheid. Een gebied zo groot als Groningen waar geen industrie is, dus de lucht is zuiver, waar een prachtig glooiend bergachtig landschap is met veel bossen (loof- dennenbossen) en stroompjes en meren. Uiteraard volop wild en vogels dus de verrekijker gaat mee. Een prachtig wandelgebied en wandelen willen we volop gaan doen. Dus gaat mijn vaste wandelvriendin ook mee en dat is.. Kyra. Zij gaat voor het eerst de grens over, ik ben heel benieuwd hoe zij zich gedraagt. Ik heb haar laten chippen en enten tegen hondsdolheid, dit is verplicht voor Frankrijk, ze heeft een speciale band om tegen de dodelijke Franse teek en de mug die hartworm kan veroorzaken, kortom het meisje is er klaar voor en voelt dat er iets staat te gebeuren. Vito gaat naar een kennis van mij van de hondentraining. Kijk maar eens op www.Elzahoeve.nl Hij zal het daar goed naar zijn zin hebben, tussen de honden en de paarden. Als hij Kyra maar niet te veel mist maar dat geldt ook andersom. Het moet blijken of ze zonder elkaar kunnen. Naast wandelen wil ik veel gaan zwemmen. Bij de gite hoort een eigen meertje. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind zodat we veel kunnen doen. En natuurlijk gaat er ook een weekendtas boeken mee. Twee boeken van Arto Paasilinna, De Zelfmoordclub en De Huilende Molenaar. Een Finse schrijver waarvan ik tot nu nog niets gelezen heb. Ben benieuwd! Èn, ja hoor.. "De witte leeuwin" van Henning Mankell, een spannende wereldthriller. Jos heeft geen kind aan mij! Onze steun en toeverlaat Brenda komt in onze boerderij wonen. Zij zal Sandor en mijn cactus verzorgen.. Wij kunnen zorgeloos vertrekken en hebben er heel veel zin in!