dinsdag, maart 05, 2013

Kukel en Tok maken zich op voor het voorjaar

Het is vandaag de eerste wat warmere dag en de natuur is bezig met wakker worden. In het bos heb ik zojuist al drie vliegende vlinders gezien en in de zon kon de jas gewoon uit.

Ook onze kipjes genieten van de zon. Bij het voorjaar hoort de voorjaarsschoonmaak en alhoewel ik hier zelf niet aan mee doe voelden de kippen wel de aandrang om het verenpak even lekker te cleanen. De krullen in de paardenstal lenen zich goed voor een stofbad dus daar zijn ze, heerlijk in het zonnetje, nu bezig met het verwijderen van de winterse viezigheid uit de veren.  voorjaarsschoonmaak van het verenpak

Na een paar weken legpauze is het eerste ei inmiddels weer gelegd. Een van de hennen kwam luid kakelend uit het hok naar me toe en ik wist dat zij mij duidelijk probeerde te maken dat ze een eitje gelegd had.  En zo was het ook! een stofbad Het toompje heeft de winter goed doorstaan dus nu op naar betere tijden!