dinsdag, april 24, 2012

Vandaag

Vertrokken wij om 11 uur richting het Gooi en tot mijn grote vreugde zag ik, net voordat we de weg opdraaiden het kleine, schattige Steenuiltje op zijn vaste stek in de Eikenboom.Steen Uil Als je deze vogel van dichtbij ziet dan is hij heel erg klein en  om die reden kijk je makkelijk over hem heen. Hij heeft de wijze uilenblik in zijn felle gele ogen en is bepaald niet schuw want ik kreeg royaal de tijd om, vanuit de auto, een foto te maken. Mijn dag kon niet meer stuk!

Een uurtje later waren wij in het mooie Hilversum. Omdat er nog tijd was voor mijn afspraak liepen we even naar het Dudok raadhuis dat in 1931 gebouwd is volgens het ontwerp van architect Dudok. raadhuis ontwerp Dudok Hilversum Het raadhuis staat momenteel in de steigers maar door vanuit een lage positie de foto’s te nemen valt het hekwerk mooi achter de prachtig gele en paarse Tulpjes raadhuis Hilversum  op de voorgrond.

Voor de liefhebbers van architectuur: in de stad is een Dudok-route die je langs een aantal ontwerpen van Willem Marinus Dudok voert. De route start bij één van zijn jongste ontwerpen en dat is het raadhuis.

(foto’s met telefoon)