zaterdag, september 19, 2009

Klompenpaden Gelderland en Utrecht

Tot mijn grote vreugde is er een nieuwe website gelanceerd over de klompenpaden in Gelderland en Utrecht. Hier is alle informatie overzichtelijk terug te vinden over de paden en de routes. (ook te downloaden) Je kan de routes ook op de googlemap aanklikken.

De 'contact' knop is erg zinvol want hiermee kun je klachten en/of ideeën melden bij de initiatiefnemers van de paden. Ik heb hier al gebruik van gemaakt en gevraagd of er een bankje geplaatst kan worden bovenop de Bult in Wekerom. (Op een plek met een fraai uitzicht Avondzicht vanaf de Bult Wekerom, in de verte kerktoren van Barneveld te plaatsen graag...) De recentelijk door mij gevonden 18 dode kippen op dezelfde Bult heb ik telefonisch gemeld bij o.a. Stichting Landschapsbeheer Gelderland. Ze waren erg blij met de melding en hoe de kippen daar terecht zijn gekomen wisten ze niet. Ik vermoed vliegend of lopend maar hoe ze aan hun eind zijn gekomen is en blijft vaag. Het was geen vos want de kippen waren allemaal ongeschonden op een paar na waarvan de koppen ontbraken. In de toekomst kan zoiets via de contactknop van de nieuwe website gemeld worden.

Uitzicht vanaf de Bult Wekerom Voor nog meer mooi foto's van de omgeving van de paden kan gekeken worden op op de regiobeeldbank.